Pokud se budeme zabývat sahá až do roku 1905. Úplně první ročník probíhal od 29.4 do 7.5 téhož roku a konal se v ženevské volební budově. A přesný název byl Národní výstava automobilů a jízdních kol. Účast na ní byla okolo 17000 diváků. V roce 1924 se stala Mezinárodní výstavou a počet návštěvníků se více než zdvojnásobil. V tomto roce autosalon slavnostně zahajoval švýcarský prezident Ernest Chuard. V letech 1940-1946 se výstava nekoná kvůli probíhajícím válečným konfliktům.
Za sto let získala výstava velice významné jméno jak v Evropě, tak ve světě. Rekordní počet návštěvníků se podařil v roce 2005. A to neuvěřitelných 747 700 diváků při stém výročí autosalonu. Nyní se řadí mezi pět nejslavnějších autosalonů na světě. Ženeva se dokonce může konat každý rok oproti Paříži nebo Frankfurtu, kde se musí střídat.
Letošní ročník už 89 se konal již tradičně na výstavišti Palexpo hned vedle letiště v Ženevě. Značka Škoda, která se účastní už od roku 1937 představila model Kamig a dále koncept Vision iV. Kamig je nejvíce očekávaným SUV roku 2019. Je v prodeji jak typ benzínový i naftový. A dá se pořídit od 372 300 korun. Za to koncept čistě elektrického crossover-kupé VISION iV se začne vyrábět už v roce 2020. A není pochyb, že se bude na co dívat. Naopak chyběly expozice značek Volva, Fordu a automobilky Jaguar Land Rover. Na výstavě bylo k vidění jak mnoho nových a inovačních vozů, tak i mnoho krásných retro automobilů. Mezi zajímavé rarity patřilo elektro-motokolo Škoda Klement na kterém generální ředitel škodovky Bernard Maier dojel na podium.
Vítězem ankety evropské auto roku se stal čistě elektrický model Jaguar I-pace a na druhém místě v těsné blízkosti Alpine A110. Čtvrté místo obsadil Ford Focus a získal titul Auto roku v České republice. Necháme se překvapit, jak to dopadne příští rok. Každý ročník je úžasný a Ženeva 2019 určitě nezklamala.