Některé firmy se nedokážou obejít bez vlastnění a používání třeba i velice početného vozového parku, případně další podobné techniky. Zkrátka a dobře musí mít dejme tomu osobní a nákladní vozidla, aby jimi mohli jejich zaměstnanci převážet sami sebe nebo nejrozmanitější náklady tam, kam je třeba, kdykoliv je toho třeba, nebo jsou zapotřebí kupříkladu stavební stroje, aby se jimi odváděla práce na různých, nejednou i notně odlehlých staveništích.
Bez využití této techniky by to nešlo. Jak jenom by logicky bylo složité provádět zemní či stavební práce, kdyby nebyly k dispozici bagry, buldozery, rypadla a co já vím, jak se všechna ta technika nazývá, oč jenom by poklesla výkonnost zaměstnanců, kdyby tito museli jezdit na místa obchodních schůzek hromadnou dopravou, na kole či vlastním mopedu, respektive kdyby měli dokonce putovat po vlastech českých a třeba i do zahraničí pěšky, kdyby museli náklady přenášet po částech v ruce či na zádech!
Bez využití techniky se tedy často obejít nedá. Ovšem jak se říká, není růže bez trní. A to platí i pro popisované stroje a vozidla. Díky nim mají lidé sice o poznání méně práce, jenže současně úměrně jejich počtu přibývají starosti. A to s tím, jak všechnu tuto techniku uhlídat.
A uhlídat se tato musí. Protože je to samo o sobě hodně drahá záležitost, provoz této techniky také něco stojí a možnost zneužití je tu relativně vysoká. A zaměstnanci často rádi využijí svou příležitost a přilepší si na účet zaměstnavatele.
Aby se tedy zabránilo krádežím podobné techniky nebo jejích dílů, aby se zabránilo černým jízdám nebo využití vozidel a strojů k nepovoleným melouchům, aby nemizely pohonné hmoty a aby bylo zajištěno, že zaměstnanci toto všechno používají pro blaho firmy i v době, kdy nejsou na dohled od svých nadřízených, používá se v nejedné firmě GPS sledování vozidel , které je při hlídání této techniky k nezaplacení. A máte-li podobnou firmu a problémy s hlídáním techniky, vsaďte na tento systém též. Vyplatí se to.